22 februari 2018

Schildpadden tot in het oneindige

Dit boek gaat over Aza Holmes, een meisje met vele angsten. Ze heeft dwanggedachten, die erg veel macht in haar hoofd hebben. Daardoor heeft ze het niet al te makkelijk. Ze staat er gelukkig niet alleen voor: ze heeft haar lieve moeder en haar beste vriendin Daisy. Als Aza en Daisy horen van de gevluchte miljardair Russel Pickett die gezocht wordt, zijn ze (vooral Daisy) meteen enthousiast. Want er staat je een hele hoge beloning op te wachten als je hem vindt. En Aza, die kent de zoon van Russel Pickett van toen ze jong waren. Ze gaan al snel samen naar het enorme huis van Russel Pickett en zijn zoons Davis en Noah. Aza heeft Davis al heel lang niet meer gezien, en hij blijkt heel erg knap te zijn. Je hoort het al: ze is verliefd. Maar al deze gebeurtenissen samen maken het wel heel erg druk en stressvol voor Aza. Dwanggedachten blijven maar komen, ze voelt zich "als een spiraal die steeds krapper wordt". Hoe gaat dit verder?
Ik was meteen blij dat ik het boek kon lezen, en het verhaal stelde me zeker niet teleur. Er zit liefde, spanning, en vriendschap in. Ook is het een origineel boek, je leert heel wat over een nieuw onderwerp, dwanggedachten. Dat klinkt een beetje stom, maar echt, hier is volgens mij nog niet vaak over geschreven. Al vanaf het begin kun je Aza heel goed begrijpen en lees je met haar mee.Het is handig dat haar dwanggedachten schuingedrukt staan. Het is een tienerboek, daar kan ik verder niet veel meer over zeggen. Ik vond het geweldig. Het einde is niet prachtig, maar heel realistisch. Het boek is best wel realistisch. En alle details zijn leuk, ook snap je veel meer als je verder leest, bijvoorbeeld de titel, of het plaatje. Het is echt een boek om aan te raden. Hoewel het best heftig is, leest het makkelijk weg en heb je het snel uit. Het is echt een fijn boek, ik hou van dit soort boeken, dus ik geef het een negen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten