19 juli 2018

De schaduwen van Radovar

De schaduwen van Radovar gaat over Jona. Jona is een stoere meid en lijkt te wonen in de onschuldige stad Radovar. Ze woont hier in Sterrenlicht, een grote flat in de ruimte wijk. Iedereen in deze stad is afhankelijk van ‘de familiescore’. Stel dat je een regel overtreedt, dan gaan er direct punten van ‘de familiescore’ af. Jona wil graag ontsnappen aan het systeem. Dat kan ook wanneer ze naar de klusjesman Zalman gaat. Helaas gaat het fout als Jona voor haar oma’s verjaardag een plantje uit het park wil meenemen. Haar familie grijpt minpunten en haar vader is woedend.

In het begin leek dit boek me zooooo saai! Ik snapte er helemaal niks van en vond er ook helemaal niks aan. Ik heb besloten om door te lezen en ik heb hierna het boek in een keer uit willen lezen. Het boek wordt na de eerste hoofdstukken al zo spannend dat je jezelf bijna gedwongen voelt om door te lezen. Zelf vond ik het boek erg makkelijk om te lezen, maar ik denk dat het wel pas geschikt is voor kinderen vanaf 11/12 jaar. Ook vind ik voor kinderen die wat meer moeite hebben met lezen de lettertjes vrij klein wel zijn de hoofdstukken lekker kort (4 á 5 bladzijde per hoofdstuk ongeveer). In de alinea hierboven heb je gelezen wat er zich aan het begin van het boek afspeelt. Ik kan er verder helaas verder nog niks over vertellen, want dat heb ik het verhaal grotendeels al verklapt. Ik hoop dat jij dit stuk hierboven zooo spannend vond, dat je gelijk naar de boekhandel wil racen om het te halen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten