24 december 2018

Warcross

Warcross is een virtual reality game en de hele wereld speelt het. Ook Emika Chen, een extreem goede hacker. Emika heeft geldproblemen. Ze moet geld hebben anders wordt ze door haar huisbaas op straat gezet. In een wanhoopsactie probeert ze een power-up te stelen tijdens het Warcross openings event. Miljoenen mensen kijken naar dit event. Maar wanneer Emika de power-up bemachtigd heeft, wordt ze opeens zichtbaar in het midden van de wedstrijd. Hideo Tanaka, de maker en bedenker van het spel, laat Emika halsoverkop naar Tokyo komen. Daar neemt hij Emika in dienst om een mysterieuze hacker op te sporen. Zero. Deze hacker probeert de Warcross wedstrijden te dwarsbomen. Om Emika de maximale slagingskans te geven wordt Emika als Wildcard ingezet. Een wildcard is iemand die kan worden gekozen om mee te spelen bij de jaarlijkse Warcross wedstrijden. Iedereen is verbaasd als Emika wordt gekozen. Ze speelt mee met de Phoenix Riders, 1 van de 16 Warcross teams. Hoe langer Emika meedoet met het spel hoe dichter ze bij de oplossing lijkt te komen. Maar als ze eindelijk het complot heeft opgelost valt haar hele wereld in. Wie is er nou de goed en wie is nou de slechterik?

Dit boek las erg makkelijk en snel weg. Ik heb ervan genoten omdat het je een blik in de toekomst geeft. Ik hoop dat er misschien nog een deel 2 komt van het boek, dan ga ik die ook sowieso lezen, want ik had nog heel veel vragen aan het eind van het boek. Ik geef het boek een 8 omdat het erg leuk was maar het einde...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten