22 februari 2018

Onruststokers


Alena woont bij haar halfbroer Danny en zijn vriend Nick. Haar leven is best oké, geen onverwachte wendingen, gewoon een leven. Al weet ze wel niet veel over haar moeder, omdat Danny nooit over haar wil praten, en ze weet eigenlijk niks van haar vader, die voor iedereen onbekend is. Ze is haar hele leven nieuwsgierig geweest naar haar overleden moeder. Maar ze komt echt niks te weten, ze heeft alleen een paar flashbacks en herinneringen. Maar nu ze vijftien is, wil ze toch wel echt meer te weten te komen. Alena raakt gefrustreerd, omdat het lijkt niemand haar iets wil of mag vertellen. En dan heb je ook nog die aanslagpleger die bommen probeert te laten afgaan in supermarkten. Ja, nu gaat het spannend worden.Wat is er toch aan de hand?
De cover ziet er meteen als spannend uit, over glassplinters. Je weet wel ongeveer waar je aan begint. Dit is het eerst young adult boek van Catherine Barter. Het is een heerlijk lang en ingewikkeld boek, en het is erg spannend. Het lijkt ook niet heel erg op andere boeken.Het boek bestaat uit verschillende delen, waarin Alena steeds meer te weten komt over iets. Ik vind het een geslaagd boek, hoor! Alleen vond ik het einde jammer. De achterkant (beschrijving van het verhaal) is heel spannend, de halfbroer die Alena's plannen probeert te dwarsbomen, haar leven die op grondvesten begint te schudden... Maar het einde is helemaal niet zo spannend. Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal waarom er zo'n heisa over wordt gemaakt. Maar hiermee probeer ik niet te zeggen dat het boek vreselijk is of dat je het niet moet lezen. Ik vind het een goed boek en ik zou het als ik jou was wel lezen. Het is leuk en spannend, heus waar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten